Instagram – Et moderne fenomen

Instagram er blitt et fenomen i moderne tider. Applikasjonen ble opprinnelig lansert som et medium hvor man hadde muligheten til å dele bilder med venner og bekjente fra hverdagen og ferier. Det var en applikasjon hvor man ikke trengte mange ord, og hvor uttrykket «Ett bilde sier mer enn 1000 ord» virkelig fikk leve ut sitt fulle potensial.

Appen har fått mange oppdateringer siden den først kom ut. Den har blitt oppdatert slik at den kan holde seg fresh, og konkurrere med de virkelig store sosiale mediene. Det har den hatt meget stor suksess med, ettersom det er en av de mest brukte appene. Selv om Instagram fortsatt holder på de samme prinsippene som da appen ble lansert, så har den blitt til så mye mer.

Instagram sin utvikling

Folk bruker Instagram til å uttrykke sine meninger på en måte man ikke pleide å gjøre før. Man kan finne kontoer på kontoer dedikert til hver eneste hobby, jobb og livstil man kan tenke seg. Det har også blitt til en plattform hvor fans vil følge sine store idoler, og hvor disse kjendisene kan dele mer av sitt personlige liv med de som følger dem nærmest. Dette har også skapt nye typer kjendiser, som man ikke har hatt tidligere. Vanlige folk, som har skaffet seg mange følgere ved å gjøre noe ekstraordinært på Instagram, har klart å skaffe seg en kjendisstatus. Det vil si at man nå har delt kjendisstatuser opp i flere kategorier.

Instagram er også blitt en meget viktig plattform for selskaper som ønsker å markedsføre sine produkter. Klarer man å skape en del følgere på egenhånd vil markedsføringen bli forholdsvis enkel og billig, men ettersom ikke alle klarer å oppnå dette, er det nye jobber som har kommet på markedet. Disse jobbene blir kalt influensers. Dette går ut på å markedsføre produkter fra selskaper på de sosiale mediene en person har, og disse jobbe går da ofte til personer som har mange følgere på sin Instagram.

Men fordi markedet er så spredt, så vil ofte selskaper jobbe med flere personer som har et mindre antall følgere, slik at de når ut til flere forskjellige typer personer samtidig. Når man tar alt dette til konsiderasjon, så skjønner man at Instagram har mange daglige brukere, og det er derfor blitt veldig vanlig at selskaper betaler Instagram for å få sine annonser rundt omkring til brukere.

Del dine øyeblikk med vennene dine!

Men det er ikke bare dette som har endret seg med Instagram. Når man deler et bilde, vil det bli lagt til på brukeren det blir publisert hos, men det er ikke alltid man ønsker å publisere et bilde, selv om man ønsker å dele det man holder på med. Da kommer Instagram sin «Story»-funksjon godt med. Her blir et bilde delt på profilen i 24 timer før det blir borte for alltid. Man har også muligheten til å sende bilder og meldinger direkte til andre brukere.

Instagram er blitt en veldig populær app for mange grunner. Det er først og fremst en god måte å dele med venner og bekjente hva man holder på med og hva man brenner for i livet!

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *